Πανελλήνιες: Ριζικές αλλαγές από φέτος!
«Από φέτος οι μαθητές της Γ΄Λυκείου θα εξετάζονται στο τέλος της χρονιάς μόνο σε τέσσερα μαθήματα, ώστε να πηγαίνουν στις Πανελλήνιες περισσότερο ξεκούραστοι και λιγότερο αγχωμένοι».
Αυτό δηλώνει ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαρβόγλου, σε συνέντευξη του στην «Κυριακάτικη Δημοκρατία» για τις Πανελλήνιες εξετάσεις.
Αναφέρει ότι οι μαθητές της σημερινής Α’ Λυκείου, που θα είναι στην Γ’ Λυκείου τη σχολική χρονιά 2019-2020, θα εισαχθούν στα ΑΕΙ με βάση το νέο σύστημα που θα προκύψει από την αναμόρφωση του λυκείου για τις Πανελλήνιες.
Τι προτείνει το υπουργείο για τις Πανελλήνιες
Η πρόταση του υπουργείου που αποτελεί και τη βάση του διαλόγου, είναι ότι έπειτα από μια διαδικασία πολλαπλού ελέγχου ως προς την απόδοση των μαθητών, διαμορφώνεται ένας τελικός βαθμός απολυτηρίου στη Γ’ Λυκείου που περιλαμβάνει τις επιδόσεις τους σε εργασίες, εξετάσεις τετραμήνων, ολιγόλεπτα τεστ, στην προφορική παρουσία και στις κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις.
«Με τον βαθμό αυτό θα γίνεται η εισαγωγή στα πανεπιστήμια από το 2020», εξηγεί και προσθέτει ότι «άρα, η πρόσβαση θα γίνεται με το απολυτήριο λυκείου και η εξεταστική διαδικασία, αποδραματοποιημένη πλέον, θα είναι ένα μέρος του συνολικού βαθμού του απολυτηρίου». Αναφέρει ότι έως τότε θα έχουν γίνει οι αναγκαίες αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ώστε να αρχίσει η βαθμιαία κατάργηση του κλειστού αριθμού εισακτέων.
Αναφορικά με τις αλλαγές στις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, τονίζει ότι «στόχος δεν είναι η αναδιάρθρωση του αριθμού των σχολείων, αλλά η σταδιακή αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος, με την ενίσχυση των συμμετοχικών μοντέλων στην οργάνωση και τη διοίκηση της εκπαίδευσης, όπου θα συμμετέχουν η Πολιτεία, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, μέσω των μαθητικών συμβουλίων, καθώς και η ευρύτερη κοινωνία, μέσω των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης».
Στο ερώτημα αν υπάρχουν προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ στον βραχυπρόθεσμο σχεδιασμό του υπουργείου, ο κ. Γαβρόγλου απαντά ότι «το θέμα του διορισμού εκπαιδευτικών είναι μόνιμα από εμάς ψηλά στην ατζέντα των συζητήσεων και των διαπραγματεύσεων που κάνουμε με τους θεσμούς. Πιστεύουμε ότι θα επιτύχουμε σύντομα τον στόχο που προσδοκούμε».